Da vi er tre sangnumre inde i forestillingen har jeg måske ikke helt forstået formålet, eller ideen, men jeg er i hvert fald ombord med sangene. Den 1½ time lange forestilling kaldes en skraldespandskabaret og alle deltagere er da også majet ud som landsvejsriddere og vagabonder, men selvom det flyder med tomme flasker og sangerne svajer lige rigeligt så er der ikke dømt hverken druk eller social udstødelse, i stedet serveres en serie velklingende sange med charme, højt humør og store armbevægelser som var vi  til fest i kolonihaveforeningen anno 1960.

Sangbrudstykker af Lars Lillholt, Poul Krebs, Niels Hausgaard, Povl Dissing, John Mogensen genkendes let. Jeg fanger dog hverken Niarn eller Marie Key i repertoiret, mens jeg omvendt ofte tænker på både Troels Trier og Rebecca Brüel når Kristine Elmedal fører sig frem. Da hun krænger sjælen ud via en megafon får jeg faktisk gåsehud og nummeret Halleluja sidder også lige i skabet. Mineka hiver Dissings Den grimmeste Mand rundt så man helt glemmer andre versioner mens Marcos udgave af Americano spænder feststemningen helt ud.

imageclip_image002clip_image003clip_image003[1]clip_image003[2]clip_image005

Den larmende og lidt rodet start til trods havner vi på fire kloakdæksler. Der især gives for de vellykkede soloer af henholdsvis Nikolaj Mineka og Kristine Elmedal og for hele det charmerende band bestående af Mathias Gregersen på kontrabas, og guitar, Marco Dania på saxofon, klarinet og xylofon samt Simon Alstrup på guitar. Det er tydeligt teatergruppen sigter mod en glad aften fyldt med velkendte sange og højt humør, men havde bundet formidlingen op på nogle tydelige karakterer havde det som forestilling stået stærkere. Forestillingen passer dog fortræffelig til både Nyhavn, Bådteateret og dansk sensommer hvor vi alle desperat klynger os til de sidste rester sollys og feriestemning. Så hvis du har tidenm så grib endelig chancen for lidt festlig rekreation inden efteråretvirkelig  brager ind over den danske grænse.

Forestillingen blev overværet torsdag den 22. august på Bådteatrethvor du kan se selv samme frem til den 31. august. Gæsteforestillingen er opsat af Teateriet Apropos. Fotocopyright Daniel Bevensee. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter. De med nokia telefoner har deres app her.