Når sommerlandskabet lokker befolkningen på afveje plejer fjernsynsmedierne at flyde over med prissammenligninger på is og genudsendelser af TV dramaer. I teaterverden hives klassikere ud under den åbne himmel alt imens scenegulvene indenfor fyldes med revyer og feststemte mennesker. Revymikset er som oftest en blanding af platheder, samfundssatire, barokke sange med henvisninger til det meste og ingenting. Det nydes derfor bedst i ens 3. alder eller med alkoholpromille på den forkerte side af færdselsloven.

Jeg selv har et yderst ambivalent forhold til genren, langt de fleste indsigelser er dog et spørgsmål om personlig smag og hvilke traditioner man voksede op med. Jeg forstår hyggen der tilbydes men oplever samtidig det hele smager lidt af camping, men der er unægtelig i hver eneste sæson revyer der tager kegler og sketchs der bliver en del af vores kollektive erindring. Uanset hvad indfandt jeg mig sidste lørdag på Teater V for at opleve endnu en omgang Sketch Sjov der åbenbart blot er en sommer fra at være en tradition i Valby.
clip_image002clip_image004clip_image004[1]clip_image006 Mine tre kloakdæksler er dog den samme vurdering som sidst, men denne gang gives de altså med sikkerhed og overbevisning. Gordon Kennedy har skrevet langt de fleste bidder der fik til at grine og især var sketchen om den enlige mænds genvordigheder med vaskemaskinen et hit, det samme var Poetry Jam. Showets to timer er delt i to lige kasser hvor den sidste halvdel havde den bedste balance.

Formen var den samme som sidst og strukturen ligeså, men tempoet var denne gang bedre og timingen god, satiren tandløs men som oftest aktuel og ganske ironisk som f.eks. Danmark Dejligst. Sangene gennembearbejdet og ofte velsunget. Humoren jovial og aldrig ekskluderende, selv når racismen drev ned af væggene. Samspillet virkede oprigtigt og jeg tror faktisk de selv nød showet. Jeg havde gerne undværet Hos Fiskehandleren, hørt Filippa Suenson synge endnu mere og ladet Kristian Holm Joensen forfølge flere vanvittige fysiske indfald. Som helhed er det bestået, som genrestykke er det helt i orden men efter min mening er vi forsat lidt fra de høje vurderinger.

Showet blev overværet ved Teater V d.25. maj hvor du kan opleve selvsamme hver torsdag/fredag/lørdag frem til den 22. juni. Instrueret af Pelle Koppel. Scenografi af Andreas Buhl. Kostumer af Hanne Mørup. Medvirkende Kristian Holm Joensen, Gordon Kennedy og Filippa Suenson. Tekster af de medvirkende, instruktøren og Søren Jensen, Christian Gade Bjerrum, Janus Elsig.Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter. De med nokia telefoner har deres app her.