Det muligt vi har vænnet os til agenter uden hukommelse, nævekampe filmet som var det gladiatorer i krig, skuddueller der sjældent ender i andet end smadrede biler og mandfolk der aldrig klynker, men derfor kan det sagtens betyde, at en film er voldsom ringe selvom den indeholder alle disse ting.
Den idylliske familieferie til havs rummer måske en masse usagte ord og hemmeligheder, men bliver først rigtig ødelagt da en serie israelske agenter kidnapper det mester af familien. Da CIA faderen har stjålet en omgang kuffertindpakket hemmeligheder fra guds udvalgte folk, desværre for dem løber han ind i en omgang bly i hjertet og loddet falder derfor på den ældste søn at udrede trådene. Men hvis man ikke kan tale spansk, bruge hovedet eller betjene håndvåben er det faktisk svært som amerikansk virksomhedskonsulent at optrevle dobbelagtenter og statshemmeligheder i et så eksotisk land som Spanien
clip_image002clip_image002[1]clip_image004 Det klæder den ældre Bruce Willis at spille farmand frem for muskelbundt, men desværre formår den unge helt (Henry Cavill) ikke rigtig at videreføre ”slå på tæven med et grin” traditionen og han blegner i særdeleshed overfor skurken (Sigourney Weaver). Det bliver endda rigtig skuffende når man nu forestiller sig hvorledes Weaver og Willis kunne have skabt action sammenstød med bid, ondskab og kækhed. Filmen er jævnt kedelig, actionen scenerne tilpasse lange til du glemmer hvorfor og dialogen er ringe. De to kloakdæksler gives for Weavers professionelle indsats, de små morsomheder omkring det spanske politi og det faktum det hele ikke udvikler sig til den forfærdelige komedie man aner var på tegnebordet.

Filmen er udgivet af nordisk film. Der også har copyright på billederne brugt i anmeldelsen. Blu Ray skiven er i vanlig stil fem minutter længere end DVD udgaven. Men uanset om det er 94 min eller 89 min udgaven du ser så har de begge undertekster på dansk, norsk, svensk og finsk. Der er heldigvis intet ekstra materiale. Filmen er instrueret af Mabrouk El Mechri, der ligefrem har lavet den gode JCVD (2008) film, men altså her fejler totalt. Manuskriptet er skrevet af makkerparret Scott Wiper og John Petro der især er kendte for LIGE netop alt andet end skrivning. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter. De med nokia telefoner har deres app her.