Johnny Blaze kæmper stadig med sin forbandelse som djævelens dusørjager – Ghost Rider – så da han modvilligt påtager sig endnu et job for en religiøs sekt sker det ikke med øje for andre end sig selv. Men da det pludselig viser sig at jobbet rummer muligheder for at bryde satans lænker øjner Johnny både andre ofrer og skæbner i verden. Men betyder det at frelse er muligt?
Selv hvis du ikke har set den første film kan du trygt stige på universet her, dels er det ikke svært at gennemskue og dels er det lige meget om du forstår mytologien, for det vigtigste er trods alt de visuelle effekter brugt i kampen mellem de onde og DET onde. Alle de der fanges midt i mellem er de eneste som har forhåbninger om at være andet, men sjældent er det! Det lyder måske lidt som en omgang bibelsk dommedags bulder, men heldigvis fordyber vi os hverken i handling eller ophav, for i stedet fræser vi ud i horisonten med gashåndtaget helt i bund, i jagten på svar / ondskab / frelse eller….

clip_image002clip_image004Det bliver aldrig morsomt, underholdende eller seværdigt. Til gengæld ligner det et computerspil med et højt grafisk budget og rigtig dårlig interface. Helten er den modløse mand på motorcyklen som kæmper med sig selv og alle andre på skift. Denne gang forsøger vi at redde verden og Ghost Riders sjæl i samme ombæring. Der er ikke grænser for hvad en mand fanget i gæld deltager i og der er sjældent nogen anden måde at lave en masse penge hurtigt på lovligt end actionfilm. Hvilket kunne være så inderlig ligegyldigt hvis ikke Nicolas Cage vitterlig var en eminent skuespiller, det er bare ofte svært at se, fordi han deltager i så meget latterlig action geil som det her! Det ene dæksel gives for instruktørernes (Biran Taylor og Mark Neveldine) evne til at ramme tegneserieuniverset helt rent visuelt, desværre skyldes de manglende fem de selvsammes manglende evne til at give filmen liv!

Filmen er udgivet af Nordisk Film, der også har copyright på billederne brugt i anmeldelsen. Der er heldigvis ikke noget ekstra materiale. Blandt de øvrige skuespillere finder vi Idris Elba og Ciaran Hinds, men jeg savnede dog den smukke Eva Mendes. De 91 min HD film ser til tider vanvittig flot ud men ligner aldrig noget virkeligt. Filmen er udstyret med undertekster på dansk, norsk, svensk og finsk.Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter. De med nokia telefoner har deres app her.