Muskelbundtet Kim Kold er rørende i rollen som den kærlighedssøgende morsdreng Dennis hvis selvtillid er i knæhøjde og privatliv ikke eksisterende. Instruktøren forfølger ikke i detaljer præmisserne for forholdet mellem mor (Elsebeth Steentoft) og søn men vi aner et fatalt svigt fra den ukendte fader. Dennis er derfor kunstig fastholdt i rollen som den gode søn men det er svært at bo på et drengeværelse når man er 39 år og ensom. Dennis griber derfor chancen da ideen om kærlighed i Thailand opstår. Men kærlighed er aldrig let og på et kødmarked er det kun prisen der adskiller parter, aldrig følelser. Dennis søger dog andet og mere end benspredende skønkeder og det her han vinder dit hjerte.
Kim Kold er ikke skuespillere, til gengæld har han et ansigt som siger alle de ord munden aldrig ville kunne have håndteret. På mange måder minder han mig om en ung Jens Okking, store bamser hvis følelser du kan læse i deres kropssprog men aldrig diskutere med dem. Replikkerne leveres også med samme sprøde forsigtighed og det er svært ikke at holde af Dennis selvom du samtidig vil ruske ham noget så grundigt. Elsebeth er uhyggelig god som den omklamrende moder der ikke kan sætte grænser for andre eller sig selv.
clip_image002clip_image004clip_image004[1]clip_image006Mads Matthiesen har omdannet en kortfilm til en spillefilm, hvilket måske lyder banalt, men altså ikke er en let øvelse. Jeg synes faktisk han formår at sætte fokus skarpt og holde energien gennem den 1½ time filmen varer, men uvilkårligt fanges han alligevel af den simple opsætning og låner også lidt for kraftigt af tekstbider fra en gammel TV Danmark dokumentar om kærlighed mellem sølle danske mænd og smukke thailandske kvinder. De tre kloakdæksler gives derfor for Kolds indsats, kærlighedshistorien og det underholdende opgør med moar.

Filmen kommer med undertekster på dansk for hørehæmmede og norsk. Ekstramaterialet består af en serie interview og en lille kortfilm om tilblivelsen af spillefilmen. Her er det mest spændende at lytte med når Kim Kold udtaler sig om faget skuespil. SF Film har copyright på billederne brugt i anmeldelsen, Linn Sandholm er fotograf.