Det er ikke fordi titlen er misvisende for indholdet, det er virkelig musik ved bevægelse, men jeg er ikke særlig imponeret eller synderlig glad da det slutter. For den timelange afsøgning af lydlandskabet byder ikke på megen morskab, eftertanke eller sammenhæng.

Til gengæld minder det mig om fjerne dage som ansvarlig for børn med uhæmmet nysgerrighed og direkte adgang til musikinstrumenter. Det er også denne gang trommeslagerne der formår at frembringe flest lyde uanset hvilken overflade de banker på.
Alle ser de selvfølgelig komiske ud latex unisex kostumer der er så stramme ingen er tvivl om deltagernes køn, men trommeslagerne har de største muligheder for bevægelse og får derved mest ud af dragten. Men hvorfor de er iklædt disse kan jeg helt ikke gennemskue, men uniformeringen har utvivlsomt en bagvedliggende grund. Mit bedste bud er de vil ses som en samlet helhed, som en organisme der spreder og samler sig i uforudsete rytmiske mønstrer på scenen.

Parodierne på stjernenykkerne alverdens stor sangere bisidder er mange og til tider gode, men bidrager ikke med andet end attitude til en upassende lydkulisse. Det afsluttende nummer med synkron keyboardkropsafspilning rummer for mig alle de muligheder We Go Music kunne have forfulgt hvis de ville underholde.
clip_image002clip_image004clip_image004[1]clip_image006 Hvis du er træt af den konstruerede blanke overflade du støder på i pop musik eller hylder det spontane lydbillede der opstår når jazzmusikere forfølger en indre følelse frem for noderne, så rummer denne forestilling muligheder. Jeg kan blot ikke se det smukke i dette asynkrone, abrupte lydbillede og kan derfor ikke værdsætte deres grænsesøgningen i et landskab jeg bare vil væk fra. De tre kloakdæksler gives derfor ikke for sammenhængen, helheden eller ideen, men for de sekvenser der virkede som rene kunstinstallationer.

Medvirkende; Qarin Wikström – vokalSimon Toldam – KlaverStephen Sieben – guitarPutte Johander – basKnut Finsrud – trommer. LysdesignerAllard de Jaager. Lyddesigner Baldur Kampmann. Forestillingen blev overværet tirsdag d. 10 juli ved GROB. Hvor du frem til d. 14. juli kan overvære selvsamme. Hver aften efterfulgt af et band. Foto copyright tilfalder Wego (hvor du også kan læse mere om deres projekt). Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter. De med nokia telefoner har deres app her.