Selvfølgelig er Siri Wolthoorn en visuel fornøjelse for alle os med hang til lækre kvinder, men det er hendes sensuelle trin og kraftfulde rolleskift som danser der gør hende attraktiv på scenen. Hun er det naturlige knudepunkt for fortællingen og mestrer flot skiftene mellem at være igangsætter og fortolker. De øvrige dansere fungerer derfor både som satellitter og kreativ modspiller når det er påkrævet.
Den politiske virkelighed
Yossi Berg og Oded Graf er de kreative kræfter bag danseforestillingen hvis inspiration åbenbart er affødt af desperation og trods mod den nutidige politiske virkelighed i Israel. Dette er dog ikke forestilling om apartheid, magtovergreb, terror eller religionskrig men et kunstnerisk modsvar. Hvorfor danserne forfølger drømmen om kærlighed og derved udfordrer de gældende regler for vores samfund. For hvis visionen om vores fælles fremtid kun skabes af magtmennesker bliver det en gold verden vores børn kommer til at overtage.
clip_image002clip_image004clip_image004[1]clip_image006 Berg og Graf har ganske dygtigt formået at afvikle forestillingen som en lang dynamisk kæde af historiefragmenter hvor stilstand aldrig får et klamt greb om dansen eller budskabet om kærlighed tabes, men jeg havde håbet på mere og andet. Der er dog flere delelementer i denne forestilling som jeg altid vil kunne huske, men den svage fortælling gør vi kun havner på tre kloakdæksler. Der gives for den ukendte dansers imponerende solodans iklædt et iglotelt, Siris jagt efter den håndholdte mikrofon og forestillingens groteske men fængende afslutning. Den ellers vellykkede begyndelse trækkes ud for længe og den dansende dræber er åbenlyst set bedre i stykket FUBAR. Dansen gnistrer når Siri får plads til at afsøge grænserne, men udtrykket drukner til tider når hun sammenkøres med de øvrige dansere. Den kollektive orgasme fungerer i hvert fald ikke.

Fremført af Siri Wolthoorn, Søren Linding Urup, Pierre Enaux, Robert Logrell, Anne Nyboe, Oded Graf og Yossi Berg. Markus Pesonen har designet lyden mens Antonio Rodriques-Andersen har stået for lysdesign. Foto: Christoffer Askman. Forestillingen blev overværet ved Dansehallerne d. 16. maj, hvor du kan opleve selvsamme frem til d. 26. maj.Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter. De med nokia telefoner har deres app her.