Foto 3
Nanna (Marianne Søndergaard Madsen) er den perfekte pige med styr på privatlivet, skolen og svømmetagene. Det er hende som har en kæreste, forældre der støtter og en træner der håber. Det er hende man gerne vil være som, men ikke helt kan holde ud at være med! Thomas (JensGotthelf) er omvendt drengen der mistede sin mor alt for ung og nu jagter hendes spøgelse under vandoverfladen. Ida (Betina Grove Ankerdal) er vores normale pige der både lider af skoleproblemer, spiseforstyrrelser og forelskelse. Tre talentfulde unge svømmere der alle kæmper for at få hverdagen og vandambitionerne til at passe sammen. Vi er med dem over det hele og får derved hurtigt indblik i deres tvivl, tungsind og egoisme. Vi ved hvor meget sejr betyder for dem og forstår hvorfor sult eller kærester ikke stopper dem. Vi forstår hvorfor de presser sig selv og hinanden, mens de selv er overladt helt alene med deres dystre tanker. Dette er vindernes opvækst og beretning.
Foto 4
clip_image002clip_image004clip_image004[1]clip_image006Lige under overfladen lurer alt det dystre og forbudte, men vi får desværre ikke andet end korte glimt af svømmestjernes mørkeste sider. I stedet fastholdes de i rollerne som umodne hormonfyldte teenagere, og selvom lige netop dette segment tumler ganske meget med lavt selvværd, dumme ideer og uigennemtænkte løsninger fænger stykket ikke rigtig hos mig. De mange overgange mellem svømmehal og andre lokaliteter forløber dog ganske godt, ligeledes sidder de fleste versioner af ”træneren” også lige i skabet, men man får ikke et godt indblik i familielivet omkring de tre svømmetalenter. Jens Gotthelf er fantastisk til fysisk skuespil mens jeg omvendt ikke er vild med mandens beherskelse af dialog. Det er dog heldigvis lige meget under vand, som er de scener hvor han er bedst.
Hvis du selv har overlevet som studerende på Team Danmark støtte eller føler kravene fra omverden er for mange og urealistiske så vil stykket ganske givet spejle en masse usagte sandheder. For alle os andre er det eneste rigtige interessante hvorledes teatergruppen vitterlig formår at afvikle et stykke fyldt med svømning uden brug af vand. De tre kloakdæksler gives for disse vellykkede svømme sekvenser, de korte indblik vi får i de forstyrrede tanker bag talenterne og så den herlige scene hvor orgasme opnås under crawl.

Gæstespillet ”Jeg, mig, fuck dig” blev overværet ved Grob Teater d. 12. april. Iscenesat af Kamilla Wargo Brekling. Lisbeth Burian har stået for scenografien og kostumer. Raphael Solholm har designet lyden og så har han copyright på billederne brugt i anmeldelsen her.
Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter.