Plathederne flyder ud over scenekanten i et stødt og roligt tempo. Her kommer pointerne ikke i klynger eller som overraskelser, i stedet skal de alle findes under bæltestedet. Det ser velproduceret ud og variationerne er mange, men jeg grinede ikke en eneste gang da jeg så det. Det skete til gengæld ofte flere steder omkring mig og det var ikke kun fra de publikummer der tydeligvis havde fået en del fadøl.
city2
Kvinderne udgjorde selvfølgelig hovedparten af aftenens publikum, men det kan vel ikke være anderledes når reklamematerialet påstår showet er en den perfekte start på en tøseaften! Selvom jeg kedede mig bravt og det var en kamp at holde fokus på stykket frem for f.eks. Kaya Brüels flotte ben, så kunne jeg godt værdsætte skabelonen som showet var formet over. For det kræver overblik og talent at få serveret en serie løsrevne morsomheder således det vitterlig virker som en sammenhængende helhed. Ved at fylde de lange overgange op med sang og ellers proppe alle andre pauser med videoklip opnåede man at der aldrig var stilstand på scenen. De fire kvinder formåede også fint at skiftes til at tage tjansen i spotlyset således de øvrige kunne forberede næste træk bag kulisserne. Det lyder sikkert blot som en simpel rotation, men det kan det aldrig blive når du har fire så forskellige kvinder i truppen. Hver med deres styrker og svagheder. Så det skal times, øves og serveres med ynde før det virker.

clip_image002clip_image004clip_image004[1]clip_image006Den mest komplette artist denne aften var faktisk Kaya Brüel, der både kan synge, danse, placerer sig perfekt på scenen og levere sine replikker så de lyder ægte. Anne Louise Hassing var virkelig god i de små videosekvenser og hendes kamp for at sikre mændenes opmærksomhed fik mig til at mindes satireprogrammet Smack The Pony. Hvis du finder Ørknens Sønner morsomme, ofte ser Live fra Bremen eller med fryd mindes Søs Egelind og Kirsten Lehfeldts forskellige shows så svigter City Singlerne dig ikke. Men hvis du som jeg ikke bliver synderlig chokeret eller underholdt af sange om røvhuls blegning, lesbisk linedancing eller betvivler rigtigheden i at du kan få alt for et blowjob så sidder du bænket det forkerte sted. Hvilket ganske givet er årsagen til vi kun havner på tre kloakdæksler i denne anmeldelse.

Forestillingen er på turne landet over til den 31. marts, jeg så dem i Hillerød d. 28. februar. Tekster: Vase & Fuglsang. Musik: Ebbe Ravn. Scenografi: Allan B. Nielsen. Iscenesættelse: Jens Fausing og Gordon Kennedy. Varighed: To timer og ti minutter (inklusiv pause). De fire kvinder på scenen er Kaya Brüel. Trine Gadeberg, Anne Louise Hassing, Sofie Lassen-Kahlke. Følg dem på facebook eller deres hjemmeside. Pressefoto copyright tilfalder Citysinglerne selv. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter.