BCNU er målrettet alle de hvis behov for bekræftelse er stor og konsekvensanalyse dårlig. Du ved, de unger piger der let lader sig lokke af komplimenter og gyldne løfter. Hvis trutmunde og stramme nedringet toppe dominerer deres online profiler. De der først for sent forstår hvad forkerte valg kan medføre. Alle de der savner tryghed i hjemmet og knap kan høre deres indre moralske kompas.
Vores hovedperson føler sig overset i hjemmet, svigtet af veninden og tiltrukket af nettets mange lette komplimenter. Nedturen starter dog først da hun vender ryggen til barndomshjemmet og begiver sig ud i den store farlige verden. Men rovdyr lever ikke kun online og hurtigt må hun erkende byttehandler ikke behøver at være lige for at være gældende.

clip_image002clip_image002[1]clip_image004Det er sjældent skuffelser indhentes i teaterverden, dels formår de fleste at få stoppet deres vilde projekter længe før tæppefald, og dels styrer frygten for fiaskoer også de fleste teatre væk fra de vilde sats. Men der er ikke er noget kontroversielt eller særlig uaktuelt ved præmissen for gæsteforestillingen BCNU ved Grob, hvorfor årsagen må findes et andet sted.

Selvfølgelig er verden et grumt sted for små forsvarsløse naive vilde piger hvis spirende seksualitet de hverken har kontrol over eller indsigt i, men det er netop årsagen til ingen længere er overrasket når ulven vitterlig spiser dem. Desværre lader det til at holdet bag denne forestilling, ikke selv vidste dette. Hvorfor det hele bliver til en gumpetung symbolmættet affære der aldrig bliver til andet end en lang tur i teateret for mig.
Hvilket både ærgrer og piner mig idet hovedrolleindehaveren udfyldes af den helt rigtige kvinde - Lykke Sand Michelsen! Der sidste år brillerede i rollen som den rastløse vilde teenager i Load ’n’ Loop på Café Teatret. Hun rammer da også rollen som den skrøbelige vilde pige perfekt denne gang og er den direkte årsag til vurderingen ikke helt rammer bunden. Men hun svigtes fuldstændigt af sin mod- og medspiller Johannes Lassen (der spiller alle andre roller) og manuskriptforfatteren Anna Bro. Da BCNU hverken formår at forløse sin egen historie eller fremprovokere nogen diskussion.

Forestillingen blev d. 7. januar overværet ved Teater Grob, hvor du har mulighed for at se selvsamme frem til d. 28. januar. Med: Lykke Sand Michelsen og Johannes Lassen. Manuskript: Anna Bro. Iscenesættelse: Mia Lipschitz. Scenografi: Nadia Nabil Korsbæk. Lysdesign: Sonja Lea. Lyddesign: Jonas Jørgensen. Dramaturg: Trine Friberg. Five Feet Tall præsenterer BCN (Be Seeing You).Foto: Per Morten Abrahamsen. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter.