Han-hun-vov-14_Foto-BjarneStæhr
Den tilsyneladende endeløse række af sketches har ikke nogen overordnet fortælleramme, men flere har dog tematiske lighedspunkter og alle har de til formål at få publikum til at smile. Det kan lyde banalt, men det er langt fra en let opgave at ramme så mange forskellige mennesker lige der hvor latteren bor. Stykkets opbygning minder dog på mange måder om alverdens moderne dansk satire fra tvskærmene og teaterscenerne. Men Bodil & Jens-Jacob har ikke noget fælles bagkatalog at trække på hvorfor de i stedet udvikler deres syrede pointer i fællesskab. Garneret med få individuelle afstikkere som f.eks. gensyn med flere af Bodils karakterer fra Tv programmet Rytteriet.

Han, Hun, Vov Og Pelsen har kun EN mission: At DU Kære Publikum skal ha’ en forrygende aften og forhåbentlig komme til at more dig kosteligt. Du bli’r aldeles fri for moraler, løftede pegefingre og politisk satire hos os. Bare SMIL for helvede og VÆR GLAD… det gør verden så køn”

HHVP_1

Succes avler forventninger
Da der er tale om en genopsætning af en succes fra sidste år har både publikum og skuespillere haft mulighed for at afstemme deres forventninger til hinanden. Skulle du aldrig tidligere have oplevet skuespillerne på platte afveje kan jeg afsløre musicals, teaterverden, ordspil og underliv dominerer pointerne. Hvorfor du bl.a. kan høre om hvordan faderens urinering på lille Bodils ansigt fik hende over i skuespilsverden, eller få forklaret hvordan toiletalrumkøkken nedbryder barriere i parforholdet.

HHVP_2
Pointer i lag

Nogle sekvenser underbyggede hinanden og forstærkede derved pointen, mens andre blot blev variationer over et tema. F.eks. det grænseløse ægtepar der invaderer den intime vennesamtale med alt for intime detaljer, ville for mig, have stået stærkere hvis man kun gennemført sketchen en gang. Mens de talentløse magikere får et snært af uskyldighed da deres univers forfølges i et videoindlæg. Der skiftes mellem sekvenser på scenen og fremvisning af video. Nogle indlæg kræver dem begge mens andre er rene monologer. Det hele er bedst når de begge er på scenen, da de ubesværet får flettet deres forskelligheder sammen til en komisk enhed.

clip_image002[6]clip_image003[10]clip_image003[11]clip_image005[14]Det var hyggeligt, plat og til tider moderat underholdende. Jeg grinede bare ikke rigtig af nogle af tingene. Til gengæld satte jeg pris på variationen, den utrættelige energi og de mange barokke tiltag makkerparret havde udtænkt. Selvfølgelig skyldes min manglende latter hovedsagligt min særprægede og kyniske smag, men der var også for mange gentagelser gennem hele forestillingen. Jeg holder meget af Bodil Jørgensen både som komikere, skuespillere og kvinde, men denne gang bliver det kun til tre stjerner.

Stykket blev overværet ved Nørrebro Teater Frederiksbergscenen d. 4/1-12. Spilletid inklusiv pause er to timer. Medvirkende er Bodil Jørgensen og Jens Jacob Tychsen. Foto: Bjarne Stæhr. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter.