De fleste af os har allerede set denne film et hav af gange, takket være årtiers amerikansk filmdominans. For unge kåde mænd der i deres hormoners vold forgæves jager pigers kønsdele og hjerter, i det rækkefølge, er nemlig ikke en ny filmide eller en særlig velset undergenre til komedier. Til gengæld er det en sikker investering for filmverdens pengemænd, for alle teenagere elsker at se spillefilm om dem selv.
For alle andre aldersgrupper vil denne films største nyskabelse være åbenlys brug af grimme mennesker i hovedrollerne, britiske tale og manglende latterliggørelse af religioner. Derudover adskiller denne engelske udgave af amerikanske ungdomskomedier sig ikke fra genren på nævneværdige punkter.
Dette er vennernes sidste tur sammen inden de spredes for alle vinde. Så de fire unge knægte kaster deres store forhåbninger og små sparepenge efter en tur til et magiske sted i Grækenland. Der hvor alle fester, kvinder spreder ben og de selv er heldige. Det viser sig dog hurtigt at livet under sydens sol ikke er et stort tag selv bord for kiksede knægte. Men hvad de mangler i realisme, udseende og held kompenserer vennerne for med gåpåmod, liderlighed og høj tolerance overfor klamhed.
clip_image002clip_image003clip_image005Jeg grinede enkelte gange, ganske kort og ikke særlig højt, men alle der har oplevet det britiske imperies sønner og døtre på ferie under sydens varme grader, vil ligesom jeg let kunne genkende mangt og meget i denne film. Det græske værtsland udstilles også lidet flatterende, men filmens største tumper har alle et engelsk pas, og lever til fulde op til fordommene om fadølsfolket. Desværre er der for få gode komiske situationer. Det bliver aldrig rigtig klamt, pinligt, plat eller overraskende. Det er til tider ganske habilt, modsat kærlighedshistorierne i filmen. Hvorfor nogle kvinder overhovedet vil forelske sig i de fire venner vides ikke, men disse pigebørn både forelsker sig og tilgiver det meste. Hvis du er 13 år og keder dig kan denne film løse problemet, men forvent ingen ros fra dine forældre.

Filmen har premiere d.d. landet over. Nordisk Film har copyright på billederne brugt i anmeldelsen. Samlet spilletid er 97 minutter. Medvirkende: Simon Bird, Joe Thomas, James Buckley, Blake Harrison, Lydia Rose Bewley, Laura Haddock, Tamla Kari, Jessica Knappett. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter.