2

Humøret er højt, historien noget vrøvl og pointerne sjældent at finde over bæltestedet. Hvilket showets mange fans både forventer og kræver af Vivienne McKee & Co hver eneste jul i Tivolis glassal. Denne gang jages komikken i skyggerne fra alverdens Tarzan film og populære misforståelser om det afrikanske kontinent. Hvilket sikkert er den direkte årsag til dette års eksotiske tilføjelser i form af de smukke og dygtige Nafi Gravesen og Amersacki Osakonor.

Crazy Christmas Cabaret 2011 BELOW THE BELT

Stykkets løsrevne historier sammenflettes alle via tilfældigheder og sammenfaldne interesser. Overordnet jages der gamle guldskatte alt imens oprør ulmer og menneskeaber dræbes. Familiemedlemmer finder hinanden på kryds og tværs under truslen om vulkanudbrud, kannibaler og væbnet konflikt. Tanker om kærlighed og dyrisk begær griber de fleste i stykket, mens den ægte vare igen udspiller sig mellem Bennet Thorpe og Katrine Falkenberg karakterer. Som altid inddrages publikum via råb og remser, mens få heldige får korte interaktive besøg på scenen.

Amersacki Osakonor er ikke blot i imponerende form han danser også respektindgydende og hvis ellers ens blik ramte Nafi Gravesens fødder vil man opdage hun virkelig har styr på hip hop trinnene af den moderne slags. Katrine Falkenberg er dog efter min mening stjernen på scenen, hun mestrer dans, sang og komik til perfektion alt imens hun ser fantastisk ud. Mens David Bateson og Andrew Jeffers udgør showets sjæl og hjerte som henholdsvis grov mand og grim kvinde. Men det er som altid Vivienne McKe der profesionelt trækker i alle trådene og forstår at samler historien når nødvendigt.

Det er altid en fornøjelse at opleve en højtid fejret uden brug af hverken religion, gaver eller alkohol. Showet består åbenlyst af et interessant opkog af traditioner, nutidige betragtninger og velkendte romantiske forviklinger serveret i filmfloskler og dobbelttydige ord. Jeg selv mistede min Crazy Christmas Carbaret mødom sidste år og havde derfor denne gang et direkte sammenligningsgrundlag. De fire stjerner gives for den professionelle underholdning, de skæve påfund og vellykkede misforståelser. Desværre savnede jeg lidt det absurde, og fandt årets musikfortolkninger blegnede i forhold til de underholdende versioner af Beyonce og Lady Gaga man bød på sidst sæson. Det er dog vitterlig morsomt, hjertevarmt og altid småsjofelt, og uanset hvor mange gange du har taget turen rundt med Vivienne McKee & Co. vil det altid være et besøg værd.

- Et synspunkt! Af Thor Kristjan Kidmose.

Forestillingen blev overværet d. 15. november. Stykket er opsat af London Toast og Søren Kuhn har copyright på billederne brugt i anmeldelsen. Forestillingen kan nydes i Tivoli frem til d. 14. januar hvorefter Aarhus besøges.