dybt-fald_174110

Upåagtet forfatterens forkærlighed for detaljerede knogleknusning og ansigtslæsioner er dette bind med Will Trent og Sara Linton i hovedrollerne en hyldest til kærligheden. For selvom handlingen afvikles på under en kalenderuge og hver eneste kapitel derfor er proppet med action sekvenser, så er det relationerne mellem mennesker der fylder siderne. For det er aldrig uden omkostninger af følge sit hjerte.

Fortidens lange tråde sammenvæves denne gang til et farverigt kludetæppe af løgne, fortielser og smertefulde minder. Som altid er Will omgivet af kvinder der misbruger og ydmyger ham, men den milde kæmpe fremviser i dette bind endelig lidt af sit potentiale som mandfolk. Faith kæmper fortsat med sukkersygen og livet som alenemor, men det er dog hendes effektive omgang med håndvåben der udgør den største trussel mod hendes fremtid i korpset. Amanda er ikke kun på fornavn med lokal samfundets magthavere, omgangskredsen består også af narkosmuglere, bandeledere og korrupte strømere. Hun får dog brug for hele netværket i kampen for Faiths mor. Detektivarbejdet fører hurtig Amanda og Will på sporet af familiehemmeligheder ingen ønsker luftet offentlig.

clip_image001Heldigvis for Karin Slaughter fænger Will Trents kamp for kærlighed og anerkendelse, men det er tydeligt at forfatteren har et bedre greb om hvordan dominerende kællinger og sadistiske mordere fanges på skrift, end hvorledes positive menneskelig relationer skabes i bogform. Ligeledes er det svært for Karin Slaughter at udvikle persongalleriet i serien uden samtidig at miste grebet om forbrydelsernes magi. Jeg har også svært ved at forestille hvad næste skridt bliver for parret Sara & Will, men omvendt glad på deres vegne. De fire stjerner gives for bogens mange svar, Wills udvikling og afklaring samt de mange sekvenser med medrivende bedstemor action.

Udgivet af forlaget Hr. Ferdinand. På dansk ved Henrik Enemark Sørensen. 430 sider. Dette er trejde bind i serien Trent & Linton der hver især har to forudgående solo bind.Alle Karin Slaughters bøger kan læses uafhængigt af hinanden. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter.