Pic_19_8_2010_10_7_RB_502_0862
Dette er en skæbneberetning fra romancernes kirkegård, der hvor klicheerne normalt slæber sig hen for at dø i fred og finde hvile blandt ligesindet, men det er også her manuskriptforfatterne mødes hver eneste sæson for at udveksle dårlige ideer og halvhjertet historier. Hvis jeg vidste hvor det var, ville meget være anderledes.

Den selvstændige kvinde 40+
Forstadsidyllen ødelægges da ægtemanden følger underlivets kald frem for løftet fra kirken, separationen kommer i hus og jobbet som sportsnørd reddes via grundig forarbejde, men det er sjældent let at komme gennem livet alene, hvorfor Sandy (Catherine Zeta-Jones) kaster sig over dating og romancer. Det viser sig hurtigt at datingscenen har ændret sig, men mænd fortsat er idioter, og den eneste hun vitterlig forelsker sig i, er en ung mand med hang til Harry Potter og alkoholfrie drinks. Sexlivet kompenserer dog for aldersforskellen og lykken virker sikker, men så mister de barnet og forholdet strander på klicher.
Pic_19_8_2010_10_59_RB_612_4645
Når du skal finde dig selv bør du først lede i spejlet, men skulle det glippe kan du altid kaste dig over rejser til verdens ende og hjem igen. Vores mandlige karakter Aram (Justin Bartha) finder ikke blot fred og ro fjernt fra New York han opdager også meningen med livet, men det er først da vi genforener ham med kærligheden at muligheden for en lykkelig slutning opstår.
Pic_19_8_2010_10_17_RB_506_1417

clip_image001Når ambitionerne ikke er større er det svært at bortdømme slutresultatet som andet end middelmådigt. Handlingen er til at overskue og dialogen er da til stede, men har du set alt for mange film fra samme genre ville du gerne have noget andet på bordet end voksen kvinde forfører ung babysitter, men sådan er der så meget her i verden.

Kraftfulde udgydelser mangler men slutbrugeren er ligeglad, da hun blot ønsker en omgang uforpligtende kærlighedsromance tilsat humor og en masse hjerte. Jeg selv synes Cathrine Zeta Jones er smuk og komikken til at overse, men derfor kan du jo sagtens elske filmen alligevel.

Mine tre stjerner gives for de søde øjeblikke, den smukke kvinde i fokus og det universelle budskab, mens de mangler stjerner skyldes det urealistiske, det umorsomme og til tider direkte platte. Har du mod på flere komedier tilsat romantik er dette ikke filmen for dig, men savner du en film der giver håb om kærlighed selv for fraskilte modne kvinder så har historien her potentiale som en vinder.

Filmen er udgivet af Nordisk Film A/S. Der er intet ekstra materiale mens du kan vælge undertekster på sprogene dansk, norsk, svensk og finsk. Lydsporet er engelsk og lyder fint i dolby digital 5.1 kvalitet mens billedet ikke kan tilpasses andet end 16:9 anamorphic. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, du kan også følge med via Twitter.