BIG MOMMAS: LIKE FATHER, LIKE SON
Når de først film er elendige bliver treeren sjældent en succes, men selv hvis du morede dig over Martin Lawrence i de to foregående film vil du her blive slemt skuffet. For det er aldrig et kønt syn når komedier ikke formår at underholde.

Selvom du bruger præcis de samme ingredienser og mængder som din lokale bartender er det sjældent den hjemmerørte cocktail smager på helt samme måde. Måske det skyldes erfaring, timening, viden eller bare uheld. Uanset hvad der er årsagen er forskellen altid evident og aldrig i din favør. Præcis sådan må instruktøren John Whitesell have det med alle andres filmkomedier. Han bruger de samme virkemidler, skuespillere, jokes og pointer men sidder alligevel altid tilbage med en skuffelse der kun ligner de rigtige film på overfladen.
BIG MOMMAS: LIKE FATHER, LIKE SON
Dog tror jeg enhver kunne sammenklippe en tilpas overbevisende og underholdende filmtrailer på baggrund af denne spillefilm. Det vil blot være falsk markedsføring der kunne lokke uskyldige sjæle på afveje. For ”Big Mommas – Like Father, Like Son” er en elendig filmoplevelse der skuffer på næsten alle fronter undtagen form. Her mangler historie, komik, skuespil og indlevelse. Til gengæld passer fededragten, underlægningsmusikken og kulisserne perfekt.
BIG MOMMAS: LIKE FATHER, LIKE SON

clip_image001Plottet kan koges ned til FBI agent og søn går undercover på en pigeskole. Hvor de forklædt som kraftige kvinder forsøger at finde svar, overblik og hinanden. Desværre er præmisserne for fremdrift ikke til stede og alverdens små børn vil være i stand til at afkode mysteriet inden de er halvvejs gennem filmen, hvis de da ikke er faldet i søvn. Min ene og yderst ensomme stjerne gives for det faktum der intet ekstramateriale er og for Faizon Love herlige birolle som Kurtis Kool (sikkerhedsvagt på skolen). De øvrige manglende stjerner skyldes i særdeleshed Martin Lawrence og Brandon T. Jackson!

Af Thor Kristjan Kidmose
Filmen er udgivet af Fox film der også har copyright på billederne brugt i anmeldelsen. Undertekster tilbydes på dansk og engelsk mens de 103 minutter kun har engelsk lydspor. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, og har du en Nokia telefon kan du følge med via denne App.