CARS 2
Mens bil fans i alle aldre højlydt diskutere om de mange uheld skyldes det nye miljøvenlige vidunderbenzin, får Bumle med vanlig klodsethed rodet sig selv ud i mere end hans lille kranvogn kan håndtere alene. For alt imens verdens lynhurtige brushoveder udkæmper kampe på racerbaner kloden over, forsøger nogle udvalgte få (og Bumle) at optrevle et forbryderimperium med skumle hensigter og uanede midler.
CARS 2
Rammerne for fortsættelsen

Da helten McQueen ikke har mange facetter i sin personlighed er det smart af instruktørerne John Lasseter og Brad Lewis blot at fastholde denne hurtige bil i kapløbsverden. Men fortsættelsen formår heldigvis at være andet end en hjernedødudgave af den første film, da agentdelen løfter filmoplevelsen og sikre underholdningen.
186322_1_cs491_16pub_pub16_159_R1n
Desværre lykkes det ikke helt at skabe et realistisk bud på hvordan Bumle får viklet sig ud i et internationalt agenteventyr. Parodierne er mange men til tider er stereotyperne for irriterende og ligegyldige. Til gengæld er mandags bilernes hævn aldrig uhyggelig eller kedelig. For selvom skurkene godt nok ligner bil versioner af Water World tumperne har de langt mere charme og indlevelse. 186290_1cs111_36apub_pub16_169_R1.jpg_cmyk
clip_image001 Grøn energi har aldrig været farligere eller sjovere end i animationsfilmen “Biler 2”. Det er dog den børnevenlige agentsjov med biler af den rette støbning der løfter oplevelsen op på fire stjerner. Jeg bliver sandsynligvis aldrig fan af dansk synkronisering, ikke fordi undertekster pynter i 3D film eller små børn ikke må gå i biografen, men fordi karaktererne i animationsfilm formes over de kendte stemmer der giver dem liv. Jeg savner især stemmerne Michael Caine, John Turturro og Daniel Lawrence Whitney i den danske version. Mine fire stjerner gives derfor for de mange gode plot ideer, flotte effekter, charmerende animationsløsninger og kortfilmen der indleder herlighederne.

Filmen har premiere d.d. og Disney har copyright på billederne brugt i anmeldelsen. Spilletid er 113 minutter. Frarådes børn under 7 år. Se mere om filmen herDu kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, og har du en Nokia telefon kan du følge med via denne App.