Genesis
Mishandlet til ukendelighed vælter vores nøgne offer ud foran den kørende trafik. Kroppen er et nærstudie i pervers mishandling, og mens lægerne kæmper for hendes liv jagter Will Trent bødlen.Detektivarbejdet sker denne gang i samarbejde med den opfarende og gravide Faith Mitchell, og som altid bliver det en kamp mod uret, de indre og ydre dæmoner samt et utal af verdens uretfærdigheder.

Mænd der hader kvinder?
De kvindelige ofre i Karin Slaughters bøger mishandles både psykisk og fysisk. Skurkene er perverterede psykopater hvis løbebane mod massemorder startede i barndommen, mens alle heltene selv har ar på sjælen og kroppen. Forfatteren lokker os ind i baggårde og gyder vi ikke har lyst til at besøge efter mørkets frembrud, hun får os til at ynke de onde og fordømme de selvretfærdige, vi manipuleres med andre ord rundt i manegen til hendes og vores egen store fornøjelse.

Will & Sara

Genesis” er det tredje bind i Will Trent serien, men samtidig begyndelsen på noget nyt. Da Karin Slaughter i dette bind sammenkører Will Trents univers med Sara Linton serien. Det er sjældent vellykket når forfattere sammenblander deres fiktive verdener og Slaughter slipper ej heller fantastisk fra det. Slutresultatet er dog som altid spændende, blodigt og intenst. Men magien ved den ordblinde kæmpe Will Trent er væk og blandingsproduktet mangler fortsat at bevise at det kan andet end at forvirre og forplumre.

Amanda svinger som altid taktstokken over Will, mens Faith skubber til ham og Angie piner hans sjæl resten af tiden. Will er den ordblinde opdager der ikke kender forskel på højre og venstre men forstår mordscenerne som ingen anden. Omgivet af dominerende og usympatiske kvinder falder han selvfølgelig for Sara Lintons blidhed og venlighed. Slaughter bruger altså Wills offerposition som begrundelse for at sammenkører disse to serier.

clip_image001 Hidtil har vi ikke skulle anskue opdageren Will som et helt menneske, og derfor kunne forme ham i vores eget billede. Ved at introducere den smukke Sara med de lange ben og gode ideer i universet omkring ham forstyrres sammenspillet mellem Will og læseren. Pludselig er det ikke os der beskytter ham mod alle disse dominerende kællinger i hans liv, men os der læser om hvordan Sara gør alt godt igen! Det er trættende, irriterende og lidt uelegant gjort af Slaughter. Det er ikke mislykket eller uoverbevisende, men det giver en del fortællermæssige hak i historien. Hvilket er grunden til vi kun havner på fire sider

Udgivet af forlaget Hr.Ferdinand, på dansk ved Henrik Enemark Sørensen, 473 sider.  Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, og har du en Nokia telefon kan du følge med via denne App.