alien_vs_ninja_blu-raydk-14354040-frntl
I sumpen af ukendte skuespillere, vilde ideer og lave budgetter udklækkes mange B-film der aldrig når det store publikum. Men det er fra det selvsamme morads af billig film de etablerede filmstudier stjæler manuskripter, makeupartister, kampscener og rappe replikker. For tilsat store navne, massevis af millioner og en kendt instruktør er verdenssuccesen altid sikret.
Men hvis du ikke kan vente på Hollywood, eller ikke kan overskue hvilke nattevisninger på filmfestivalerne du skal besøge, så findes der heldigvis selskaber som Another World Entertainment der spytter udgivelserne ud på DVD og Blu Ray. Herfra er den seneste anmelderfilm jeg har set ”Alien Vs Ninja”

8064ec22bd_screen
Titlen siger faktisk alt hvad du behøver at vide. Aliens lander i Japan da Ninjaerne fortsat dominerede nattelivet og udgjorde rygraden i alle konflikter. Modsat de sløve sofamennesker fra nutiden vælger krigerne at kæmpe imod de drabelige væsener fra rummet, og udfaldet er ikke så simpelt som man skulle tro. Blodet flyder lystigt på begge sider og kampscenerne udgør det meste af filmen.
Seiji Chiba har både skrevet manuskriptet og instrueret herlighederne.
7cf8e90fc0_screen
Slutresultatet er vitterlig et vellykket og et morsomt miks af science fiction, komedie, action og exploitation genre. Lyssætningen og dialogerne er horrible mens kampscenerne har en vidunderlig koreografi. Sammenstødende med diverse rummonstre er dog mere latterfremkaldende end skræmmende og det store slutopgør er på alle måde langt ude. Den sexede kvindelige Ninja (spillet af Mika Hijii) vrider og gnider sig gennem en lang kampscene med og mod det liderlige rumuhyre så ingen kan være i tvivl om betydningen.
aeb5ea7c84_screen
Ekstra materiale
Udgivelsen står knivskarpt i HD, men billedsiden kan desværre ikke altid leve op til de mange pixels. Undertekster tilbydes på dansk, svensk og norsk. Mens lydsporet kun findes på japansk. Til gengæld er kortfilmen om skabelsen af spillefilmen (19 min) kun udstyret med engelske undertekster. Upåagtet den lidt hakkende facon er den vitterlig fyldt med massevis af godbidder og indsigt i hvorfor nogle dog vil lave en film som denne.

clip_image001 Den respektløse tilgang til filmgenrene belønnes med et hav af virkelige morsomme scener, desværre halter tempoet til tider og udfaldet af de fleste sammenstød er for oplagte. Filmen tager mod slut en uventet drejning men forfølger desværre ikke Zombiesporet særlig langt og du efterlades skuffet tilbage. Kampscenerne udføres virkelig flot og overbevisende gennem hele filmen især de mange fægtesekvenser er gode, mens det ofte er svært ikke at grine af monstrene der ligner et dårlig kryds mellem delfiner og Ridley Scotts oprindelige rumvæsener fra ”Alien”. De tre stjerner gives især for underholdningen samt de farverige aflivninger af mennesker og uhyrer.

Another World Entertainment har udsendt filmen og har således copyright på billederne brugt i anmeldelsen. Du kan se mere om filmen her. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, og har du en Nokia telefon kan du følge med via denne App.