HMf_Perfektionisterne_4
Det er endnu engang sommer og Kongens Have fyldes derfor af letpåklædte mennesker og festglade unge. Det er dog ikke drikke legene omkring rosebuskene eller de mange boldspil på plænerne der alene skal lokke dig til den gamle have, i stedet opfordres du til at svinge forbi for en omgang gratis teater af høj kvalitet. For teatergruppen ”Hmf Brændende Kærlighed” er igen i byen og fremfører denne gang stykket ”Perfektionisterne” under åben himmel.

Welceme Prosident
Præsidentens ankomst forbedredes intenst af de tre perfektionister Fru Hvirvel (Petrea Søe), konditor Bent (Kristian Dinesen) og Hr. Berg Berg (Jens Kløft), men intet går som forventet og desværre har de kun sig selv at bebrejde.

HMf_Perfektionisterne_0
De effektive genveje

Som altid er virkemidlerne få, men effektive. Den børnevenlige humor er kittet der holder showet sammen, mens vrøvlesproget og de vilde fagter står for formidlingen af de klare budskaber. De forskellige jokes er upåagtet de manglende ord vitterlig niveaudelte, således børn kan grine af fjollerierne, mens de voksne morer sig over de indpakkede budskaber. Stykkets sikkerhedstjek af publikum er et sådan eksempel, for børn synes utvivlsomt den meningsløse indpakning af paraplyer, vandflasker og sko i plastposer er fjollet mens voksne vil genkende et irrationelt element fra deres egen hverdag.
HMf_Perfektionisterne_5

clip_image001Den simple historie er spækket med fysisk komik og forviklinger enhver kan forstå, men kun få kan udføre så vellykket. Timing mestres perfekt af de tre skuespillere, og det hele emmer af professionalisme og erfaring. Hvilket er den direkte årsag til de fire stjerner. Stykket består som altid af gøgl, gadeteater og fysisk klovneri i rigelige mængder, så små børn, voksne og udenlandske turister grine om kap. ”Hmf Brædende Kærlighed” har tilsyneladende fundet teaterformen der kan underholde alle, desværre betyder det også at historien aldrig kan løfte sig til de vilde højder. Til gengæld er det vanvittig morsomt og ganske gratis.

Stykket blev overværet d. 19. juni og du kan se stykket frem til den 17. juli i Kongens Have (tir – fre kl. 19.00, lør og søn kl. 16.00). Forfattere: Annegrete Kraul og Jens Kløft. Instruktion: Bodil El Jørgensen. Scenografi: Henriette Drejer Lubanski. Musik: Fredrik Hjulmand. Foto: Gorm Valentin. Forestillingen er støttet af Scenekunstudvalget under Kunstrådet og København kommune.Varighed: 55 minutter. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, og har du en Nokia telefon kan du følge med via denne App.