The Hangover Part II
Kædeforretninger afspejler ofte det land de er i, men aldrig så turister ikke kan genkende deres favorit butik. Det er derfor muligt at indtage en Cheeseburger ved McDonalds i Moskva, København og Milano under trygge forholde og sikre rammer, samtidig med det hele føles lidt anderledes og en smule eksotisk. Tømmermænd i Thailand fungerer på samme måde. Altså som en slagskoncept film hvor skaberne denne gang blot har udskiftet by og enkelte ingredienser for at relancere produktet til kernepublikummet.
Hangover 2
For grinede du med sidste gang banden havde tømmermænd kan du nu spare DVD lejen, og bare se fortsættelsen i stedet (eller omvendt). Det er den samme film, denne gang blot i Thailand. Men takket være de samme fysiske jokes, problemstillinger og overraskelser er det hele alligevel så herlig velkendt at du nok kan overse forskellene!
The Hangover Part II
clip_image001Jeg grinende en gang. Det var hurtig overstået til gengæld var årsagen til latteren plat (lady boy joke). Men alligevel hiver jeg vurderingen op på hele to stjerner. Det skyldes den flotte overflade og karikaturerne på Thailand. Landet hvor alt åbenbart er tilladt og muligt. De manglende fire stjerner skyldes Bradley Coopers skuespil, Todd Phillips instruktion og Zach Galifianakais komiske talent. Ed Helms rammer fortsat den underkuede tandlæge Stu rent og synger ganske glimrende. De 102 minutter giver dig altså en velkendt, men flad oplevelse, som kernepublikummet sikkert vil købe når de ikke kan finde på andet. Jeg vil råde dig til at lade være, og håber selv at serien stopper med denne film.

SF Film har copyright på billederne brugt i anmeldelsen. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, eller følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, og har du en Nokia telefon kan du følge med via denne App.