181
Bevæbnet med sin blindestok, ukuelige vilje og forelskede hjerte kæmper hun sig gennem København. Busser, biler, vejarbejde og reklameskilte udgør truslerne. Alligevel frygter hun mest svedpletter og en dårlig frisure. For hun skal nemlig på blind date for første gang. Han står allerede og venter under uret på hovedbanegården. Så tålmodig man nu kan når nogen er forsinket og ens selvtillid er lavet er gele.
184
Stykkets udgangspunkt er genialt, men afviklingen halter. Faktisk er jeg kun imponeret over musikeren Anne Eltard der indtager sit helt eget hjørne af scenen. Hvor især kyndig brug af en violin skaber en stemningsfuld lydkulisse. De to dansere får også vist deres evner, og især Jonathan Dabora Sikell får tid og plads i stykket. Men der er til tider ikke meget formidling over deres dansestykker, og især Ellesiv Vestreim er tvunget til at gentage sig selv. De to dansere er dog først rigtig ude af deres element når replikker afsiges og publikum skal inddrages. Det gør sikkert ikke det store når publikum er fyldt med generte 10-12 årige men helt klart et område de begge kan forbedre sig på.
187

clip_image001Mine tre stjerner gives for udgangspunktet. Jonathans dans som den usikre knægt med sommerfugle i maven. Anne Eltards violin behandling. Mens de manglende stjerner skyldes skuespil, udvikling i historien og enkelte logiske huller f.eks. er det direkte dumt at vinke til en du ved er blind! Gæstespillet fra Saga Dance Art Collective er dog oplagt som debatstykke i folkeskolen. For det er svært nok at finde ud af det med forelskelse når man kan se.

Set ved Teatret Zeppelin lørdag den syvende maj. Koreografi og iscenesættelse Ingrid Tranum. Videoscenografi Julie Forchhammer og Casper Øbro. Kostumier Mette Jehrbo. Forestillingsfoto Jens Roved og Mohammed Zubair. Du kan følge anmeldelserne fra forbrugermania via dette RSS feed, følge med via facebook. Siden er optimeret til læsning på mobiltelefoner, og har du en Nokia telefon kan du følge med via denne App.