1547878 (1)
Fødselsdagsbogen – en inspirationsbog til børnefødseldage fra 0-10 år
, er et festfyrværkeri af ideer og gode råd til at holde den bedste fest for dit barn. Der er inspiration til alle slags fødselsdage, lige fra den lyserøde prinsessefest til indianerfesten. Selvom bogen er inddelt i forskellige temaer, er det ikke umuligt at tage det bedste af de forskellige ideer og bruge til andre festtemaer.
Den perfekte børnefødselsdagsfest
Fødselsdagsbogen
er, som titlen indikerer, en inspirationsbog fyldt af gode ideer til den perfekte børnefødselsdagsfest. Under hvert tema er der en huskeseddel og idebank til hvad der skal være for at fuldføre konceptet. Det vil sige, at der både er ideer til hvad slikposen kan indeholde, gaveindpakning og sågar opskrifter på eksempelvis en sund tomatsuppe. Dette gør bogen særdeles velegnet til et hurtigt tema, eller et mere gennemtænkt tema. Er man dog ude efter en bog der giver opskriften på det vilde nytænkte fødselsdagskoncept, er dette ikke bogen at kigge i. Her er blot gode ideer og velkendte koncepter som man kan shoppe lidt rundt i blandt.
fødselsdagsbogen
Web blindgyde
Som et supplement til bogen, er der skabt en webide hvor man kan printe sine egne invitationer, flag, ønskesedler mm. På nuværende stadie, er websiden meget basis og anmelder forstår stadig ikke helt hvorfor siden kræver en kode, som oplyses bagerst i bogen. Glæden ved at kigge i den meget inspirerende fødselsdagsbog, blev trukket en del ned, da websiden virker utrolig hjemmegjort og meget uprofessionel. Lidt ærgerligt. I stedet for at lave en webside til bogen, kunne man have valgt at lave en cd til bogen hvor læseren kunne printe invitationerne etc. fra.
Visuel inspiration
Fødselsdagsbogen er et glædeligt og inspirerende pust på ”inspirations-bog” hylden. Den er fyldt med dejlige billeder af børn som rent faktisk ser ud til at have det fantastisk sjovt, hvilket blot får en til at ønske at holde en lige så sjov fest. Den er god til at kigge i, snuppe lidt ideer og opskrifter fra, og så ellers selv sammensætte fødselsdagskonceptet. Dog kunne man godt mangle en ”sådan får du den bedste dag” to do liste, hvis man ikke har prøvet at holde børnefødselsdage før. Alt i alt fornøjelig læsning, derfor fire ud af seks stjernerclip_image001

Af Kamma Luise Rodian
Fødselsdagsbogen – en inspirationsbog til børnefødselsdage fra 0-10 år af Sabine Lemire, Forlaget Carlsen, 2010, 115 sider. Hvis du har en Nokia telefon kan du nu følge anmeldelserne fra forbrugermania på din mobil via denne app.