How_I_Met_Your_Mother_Season5_DVD_flatpack_salg (1)
Den hylende morsomme femte sæson af How I Met Your Mother, med Neil Patrick Harris, Jason Segel og Alyson Hannigan, er nu ude på DVD. Det er til dato seriens sjoveste sæson fyldt med umulige scoringer og oplagte brud. Jennifer Lopez, Carrie Underwood, Amanda Peet og Rachel Bilson kikker forbi i enkelte afsnit.
j-lo-on-himym

Fem hvide venner i New York
Der er mange serier der indeholder de samme elementer, der er også andre serier der har haft succes med skabelonen, men det er første gang en sitcom har fanget min interesse. Den fem sæson af ”How I meet your mother” formår fortsat at indflette nye facetter og lag i jagten på den sande kærlighed.

Min personlige favorit er den altid velklædte Barney Stinson (Neil Patrick Harris), hvis mange regler, bøger, hjemmesider, tricks og blog har deres eget liv i den virkelige verden. Da alle karaktererne i serien er fastlagte, mønstret velkendt og serien formfuldendt, afsøger forfatterne  i stedet nye vinkler i den kreative afdeling. De vellykkede tv-serier slipper fra disse genreskift, men det er sjældent sitcoms kan indarbejde de store kreative udsving uden at miste sig selv. Det bliver da også mest til et par musicalindslag, enkelte seriøse kommentarer indpakket i humor og platheder, og masser af selvironi.
howimetyourmother

Ekstra materiale
De 528 minutter dækker over perioden 2009-2010, bestående af 24 afsnit, hvor af det ene er seriens 100. afsnit. Ekstra materialet består af slettede scener, kamerakiks, trailer for filmen ”Wedding Bride” baseret på Ted Mosebys liv, video montage og series recap. Samt flere vellykkede musikvideoer. Skulle du have mod på det kommer tre afsnit også med et kommentarspor – jeg anbefaler dig at lytte til to canadiere diskutere fordommene bragt i serien (om Canada) under afsnittet "Duel Citizenship". Sprog: Engelsk. Undertekster: Danske, svenske, norske og engelskeBilledformat: 16:9, 1.78:1Lydformat: Dolby Digital 5.1.
.himym_movie_review_barneys_blog

Afsnit værd at bemærke

Upåagtet den herlige selvironi i "The Wedding Bride" er afvigelsen i "Girls Versus Suits" langt mere underholdene, mens man mister interesse undervejs i "Perfect Week". Jeg grinede ofte under afsnitene "Robin 101", "Duel Citizenship", "Slapsgiving 2: Revenge of the Slap". Afsnittet mest tankevækkende budskab indpakket I humor blev "Last Cigarette Ever” – der var mest tiltrækkende rygeadvarsel jeg nogensinde har set. Sæsonnens svageste afsnit er "Robots Versus Wrestlers".
HOW I MET YOUR MOTHER
clip_image001Realisme under pres

Seriens univers er urealistisk på alle leder og kanter, men den formår alligevel at leverer underholdning med et snert realisme. Grundideen er fortsat at vi følger Ted Moseby i jagten på den eneste ene. Det er dog ikke det der fænger, om end man kikker lidt nysgerrigt da Ted står i hendes lejlighed (af en anden grund). Med stor behændighed får seriens skabere afmonteret kærlighedshistorien mellem Robin og Barney uden det ødelægger dynamikken eller undertonerne i gruppen. Lilly og Marshal har fortsat et tegneserieforhold der er sødt, forstyrret og til tider underholdene. De er begge vigtige for ”gruppedynamikken” men man køber ikke deres ægteskab. De fem stjener gives for underholdningen, plathederne, kvindeforbruget og de mange spøjse regler, fordommene og den manglende selvindsigt.

Udgivet af SF Film A/S der også har copyright på billederne.